Ga naar de inhoud
Let op: Onze website maakt gebruik van cookies om o.a. statistieken bij te houden via Google Analytics. Meer informatie over het gebruik van cookies vindt u in onze Disclaimer cookies.
Over Ilse
In onze keynotes en seminars / trainingen etc. komen we steeds tot de kern waarom zoveel mensen niet de resultaten behalen die ze voor ogen hebben. Ondernemers hebben vaak alle benodigde informatie en weten welke stappen ze moeten zetten; en toch bereiken ze niet het volle potentieel. Straight - Line Leadership is onconventionele business coaching, in de jaren ’80 ontstaan in Silicon Valley en gecreëerd door Dusan Djukich. Op vandaag coacht Dusan op zijn 63ste nog steeds CEO’s van Fortune 500 bedrijven. Onconventioneel omdat het bij ons niet gaat om motivatie & inspiratie, om tips & tricks. Het gaat om implementatie & executie, leiderschap & effectiviteit. Impact maken op de effectiviteit van mensen. Effectief leiderschap is hetgeen de toekomst van een bedrijf maakt of kraakt.

Presentaties

Basic Straight - Line training

klik om de info te bekijken
Van inspiratie en motivatie naar executie en implementatie. Je hebt genoeg informatie: Iets weten of iets leven brengen radicaal verschillende resultaten voort. Het is wat buitengewoon succesvolle ondernemers onderscheidt van de rest. Veel mensen bezitten kennis, maar weinigen zetten de stap om dat wat ze weten te implementeren en om te zetten naar resultaat. Verander niet wat je weet, verander wie je bent. Effecten: Wat zijn de directe effecten van een Straight-Line Training? • Je weet wie je moet zijn om radicaal effectief te worden. • Je hebt de mogelijkheid om te stoppen met tegen jezelf te liegen en je leven vanuit een brutaal eerlijk perspectief te zien. • Je bent in staat werknemers te leiden en ze op een manier te bekrachtigen die ervoor zorgt dat vertrekken het laatste is waar ze aan denken. Echte resultaten, no-nonsense Succes is het resultaat van effectieve actie implementeren. Er zijn mensen die verwachten dat het volgende zelfhulpboek of een nieuw seminar het laatste stukje van de puzzel aandraagt. Er is niets mis met deze aanpak. Maar als je iemand bent die radicaal succesvol en effectief wil zijn in het leven, zal meer theorie je niet helpen.

What it takes to be a high performance leader.

klik om de info te bekijken
Iedereen wil een winnaar zijn, maar niet iedereen is het. Toch kan iedereen het worden. Het vergt uiteraard enige opoffering en moeite van uw kant, maar door het implementeren van deze vijf zaken ben je alvast op goede weg! Een winnaar zijn op vijf gebieden; Een winnaar is in onze ogen niet iemand die het alleen maar financieel goed doet. Hij of zij is vooral eveneens succesvol op drie andere gebieden: op persoonlijk vlak, door goede relaties te onderhouden met zijn naasten en omgeving, op zakelijk vlak, door productieve relaties te hebben met zijn zakenpartners, en op gebied van gezondheid en vitaliteit. Als deze drie voorwaarden vervuld zijn, zal de vierde, een financieel stabiele en gezonde situatie, ook volgen. 1. Ga voluit voor groeikeuzes Als u voor een keuze staat, durf dan een groeikeuze maken. Dat is kiezen voor de optie die u het meeste zal opleveren, maar waarvoor u vaak uit uw comfortzone zult moeten treden. Wilt u bijvoorbeeld graag enkele kilo’s afvallen? Kies dan niet om bijvoorbeeld de oude hometrainer van de grootmoeder voor de tv te zetten met het idee dat u er wel eens op zult rijden. Dat is een keuze van zwakte, want dan is de kans dat u effectief gewicht zult verliezen, eerder klein. Maar kies ervoor om op uw eten te letten en ga enkele keren per week intensief sporten. Het kost u meer moeite maar zo zal u zelfs ambitieuze doelstellingen op relatief korte tijd kunnen verwezenlijken. 2. Weiger de slachtofferrol op te nemen Winnaars gaan altijd uit van eigen sterkte en weigeren zich in een slachtofferrol te wentelen. Wanneer u bijvoorbeeld geconfronteerd wordt met wegenwerken voor uw deur, zie dit dan als een opportuniteit om nieuwe dingen uit te proberen. Geef klanten die toch nog tot bij u komen een klein cadeautje of een korting, en probeer meer naar buiten te treden. Waarom overweegt u niet om elders een pop-upstore te openen? Of als restaurant een traiteurdienst te beginnen? Het is natuurlijk niet altijd evident, maar het kan wel lonen op lange termijn. 3. Ga uit van een krachtige inner stance Om een winnaar te zijn, gaat u uit van een krachtige inner stance. De enige die de volledige ontplooiing van uw capaciteiten in de weg staat bent u meestal zelf. Ik hoor vaak van mensen dat ze geen goede publieke spreker zijn omdat ze te veel zenuwen hebben, met zichzelf geen blijf weten, … Maar wanneer ik hen bij wijze van experiment vraag of ze een overtuigd pleidooi zouden kunnen geven voor een grote groep mensen als hun welzijn op het spel staat, is het antwoord altijd volmondig ’ja’. U kunt dus vaak meer dan u zelf denkt, maar u moet de moed hebben om de grenzen die u zichzelf – vaak onbewust – oplegt, te overstijgen. 4. Leer effectief communiceren Winnaars zijn in staat effectief te communiceren, wat van groot belang is voor het onderhouden van relaties, een van de voorwaarden om succesvol te zijn. Het maakt het ook mogelijk om mensen aan boord te halen die dezelfde visie en ingesteldheid hebben, wat uw bedrijf uiteraard ten goede zal komen. 5. Geef niet op voor iets af is De laatste, en misschien ook belangrijkste tip: geef niet op! Winnaars stoppen niet tot ze hun doel bereikt hebben, en zijn bereid door te gaan wanneer anderen al lang opgegeven hebben. Er is geen enkele winnaar die nooit gefaald heeft. U wordt pas een winnaar als u doorgaat na een tegenslag, dat zal u onderscheiden van de rest!

Persoonlijke effectiviteit en efficiëntie

klik om de info te bekijken
Feit: de meeste mensen worden ouder zonder opgedane kennis te implementeren in hun leven. Feit: stress ontstaat doordat mensen niet realiseren wat echt belangrijk voor ze is. Feit: veel mensen zijn niet in staat om de ideeën in hun hoofd om te zetten naar resultaten in de realiteit. Tragisch genoeg sterven de meeste ideeën in iemands hoofd zonder ooit geïmplementeerd te worden. Feit: veel mensen hebben opgegeven, maar zijn niet bereid om dit toe te geven. Feit: veel mensen denken groots en weten grootse dingen. Slechts enkelen ‘leven’ grootse dingen. U zult tijdens deze keynote kennismaken met een aantal krachtige ‘distincties’, die na implementatie leiden tot bijzonder effectieve en productieve levens en ondernemingen. We hebben het onder meer over radicaal effectief communiceren. Time management door een laserscherpe focus en het niet tolereren van afleiding. Efficiëntie in uw processen, in uw teams. Integriteit en de kracht van zelfdiscipline.