Ga naar de inhoud
Let op: Onze website maakt gebruik van cookies om o.a. statistieken bij te houden via Google Analytics. Meer informatie over het gebruik van cookies vindt u in onze Disclaimer cookies.
Over Ruben
Gefascineerd door verandering neem ik mijn publiek mee naar de uitdagingen van het moderne bedrijf: hoe combineren we efficiëntie, klantentevredenheid en geluk op de werkvloer met elkaar? Met een vleugje humor, een kritische blik, gevoel voor sfeer en een groot enthousiasme hou ik het ritme er graag in met een groep die openstaat om ook zelf vragen te stellen...en gesteld te krijgen. Hoe bouwen we van een organistie opnieuw een team? Wat brengt innovatie voor ons en onze manier van werken? En wat is nog de rol van een manager, als die er nog een heeft? _ _ _ _ _ Fascinated by change I take my audience to the challenges of modern enterprises: how do we combine efficiency, customer satisfaction and happy employees with each other? With a sense of humour, a critical eye and great enthusiasm I keep the rhythm with a group that is keen to ask questions...and is ready to have questions asked. How do we build an organization once again into a team? What does innovation offer us and our organization? And what is the role of a manager, if he would still have one?

Presentaties

Employee 3.0: de millennials op de werkvloer

klik om de info te bekijken
Een nieuwe generatie medewerkers betreedt de werkvloer en brengt met zich een heel nieuwe manier van denken en samenwerken met zich mee. Wat zijn hun verwachtingen en hoe bundel je als bedrijf en management de krachten om dit potentieel maximaal te benutten?

Innovatief organiseren

klik om de info te bekijken
Innovatief organiseren tackelt het vraagstuk hoe je als organisatie je zo flexibel mogelijk kan opstellen en je bedrijf als een team kan leiden. ◘ organiseren vanuit een visie ◘ werken in autonomie ◘ resultaat in functie van je klant

LEAN Management

klik om de info te bekijken
Sinds Toyota is er veel inkt gevloeid rond efficiëntie en productiviteit. Wat betekent dit voor een KMO? Vaak zijn het lessen in gezond verstand die snel en praktisch toepasbaar zijn op de werkvloer, zolang je start met wederzijds respect. We kijken samen naar de vertaalslag hoe elke organistie kan winnen door enkele eenvoudige principes toe te passen.

Coachend leiderschap

klik om de info te bekijken
De rol en verantwoordelijkheid van de manager/team leader is geëvolueerd doorheen de jaren. Waar hij vroeger samen met de groep door de details ging, moet hij nu als een coach aan de zijlijn kunnen staan en zijn groep aansturen. En dit zowel als team als individueel. Wat zijn de voordelen van dit coachend leiderschap en wat zijn de valkuilen?